zomer 2016

Vorig jaar had ik iets meer dan 6 weken aaneensluitend verlof, weet u nog? 6 weken dolce far niente…. een zalige periode!

Dit jaar is het iets minder maar bon, met in totaal 5 weken verlof waarvan 4 aaneensluitend mag ik zeker niet klagen!

Hoe ziet onze zomer eruit?

De eerste 2 weken ga ik werken (allé dat denk ik toch, nog 36 uur om terug te recupereren van dit) en gaan de kindjes spelen in de vakantieopvang van de Stad Gent, gewoon op hun eigen vertrouwde school. Gemakkelijk voor mij en leuk voor hen want met vriendjes en 2 leuke themaweken die gepland staan met uitstapjes.

Daarna ben ik 4 weken thuis…. De eerste 2 weken gewoon thuis, paar afspraakjes met vriendjes en vriendinnekes al gepland en voor de rest zien we wel wat de dag ons brengt. De derde week gaan we op vakantie naar onze alltime favorite vakantiestek (rust – dichtbij zee – diertjes – veel plaats om te spelen). En de vierde week is een beetje een mix van vanalles maar staat vooral de eerste Tiemen/mama citytrip gepland! Paris here we come!

Daarna ga ik weer 2 weken werken… Maren gaat de eerste week spelen bij de vrienden in het Bengelhof, voor Tiemen heb ik niks echt gepland.. hij kan bij mijn ouders terecht, op mijn thuiswerkdagen kan hij gewoon lekker thuis blijven, de pretkamjonet komt die week langs in onze wijk dus daar kan hij eens naartoe, eens bij een vriendje spelen… de week raakt vast en zeker gevuld. De tweede week gaan ze samen terug naar de vakantieopvang op school.

En de overgangsweek augustus/september ben ik ook weer thuis. Enerzijds om de kindjes nog een paar rustige dagen te geven voor het schooljaar weer start, anderzijds om Maren haar eerste dagen in het lager niet meteen ook met superlange schooldagen (mijn kinderen zijn normaalgezien altijd op school van 8.00 uur tot 17.45 uur…) op te zadelen…

We zijn er klaar voor! (als het dan ook ooit eens écht zomer wil worden aub? Merci!)

IMG_20150806_134147

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op zomer 2016

  1. Eilish zegt:

    Geniet van je zomer!!

  2. upje zegt:

    Prettige vooruitzichten… Geniet ervan!

Geef een reactie

