foto’s van de week

nieuw rubriekje voor deze zomer! Ik ga op het einde van elke week een overzichtje van onze week gegeven aan de hand van 5 beelden… zo kan u een beetje meevolgen wat wij allemaal doen en laten deze zomer…(de inspiratie voor deze rubriek vond ik bij http://www.talesfromthecrib.be )

bon eerst de beelden:

13567388_10209732553781253_6562043366946526307_n

ziek kindje

sneeuwbeslaan-20

mijn nieuwe werkplek

13626582_10209751130645663_5470911138510073185_n

nieuwe boekentas voor de kleine miss

13567389_10209763777881836_1029640342940704035_n

in de vakantieopvang

13495080_10209782789397112_43811119748652914_n

nieuwe zoon

en de uitleg:

zondagnamiddag en woensdag had ik zieke kindjes… zondagnamiddag Maren die ineens begon over te geven, drie uur sliep en dan nog zieker was precies.. allemaal slijmpjes die op haar maag lagen blijkbaar… enfin, eens het uit de maag was, was de zieke ook weer haar eigenste zotte zelve en was alles vlug vergeten (gelukkig maar). Woensdagochtend werd ik wakker gemaakt door gehuil van Tiemen. Bleek dat hij al een halve nacht letterlijk scheel zag van de hoofdpijn en weinig geslapen had en niet uit zijn bed kon omdat hij te duizelig was. De thermometer wees tegen de 40° koorts aan… Natte washandjes op zijn voorhoofd, met zijn voeten in een emmer lauw water, een shot perdolan… en eens de koorts een beetje gezakt was en 4 uur slaap later… niks meer aan de hand… heel raar. Oververmoeid? Warmte? Te lang in de zon gelopen? Geen idee, in elk geval al een geluk dat ik thuis ben op woensdag… geen opvangproblemen dus… Na de middag gingen we samen dan maar wat boodschappen doen..

 

Dinsdag was mijn eerste dag op mijn nieuwe werkplek… 60 km van huis… toch even wennen aan de afstand (2 x per week, de andere dagen werk ik thuis) en aan de nieuwe werkomstandigheden (na 19 jaar een buro voor mij alleen zit ik nu in een openspace office) en aan het nieuwe team (kort: de administratieve krachten uit onze vroegere regioteams zijn samengevoegd tot één backoffice team in het hoofdkantoor met een nieuwe coördinator). Gelukkig hebben we de zomer om te wennen aan de nieuwe omstandigheden… we gaan pas écht van start op 1 september (zomervakantie is komkommertijd bij ons).

Op mijn ellenlang to do lijstje voor deze zomer stond oa ook de voorbereiding voor het nieuwe schooljaar en na wat rondgevraag hier en daar voor tips voor een lichte, niet té grote boekentas met een gemakkelijke sluiting kreeg ik een geweldige tip.. ik bestelde de boekentas van Lilliputiens onmiddellijk bij de kinderplaneet en 2 dagen erna mocht ik het pakje al gaan afhalen in het postpunt. En dat ik goed gekozen heb bleek uit de enthousiaste reacties van andere mama’s! Ik bestelde ook naamstickers bij My nametags en nieuwe drinkflessen én schreef Maren in voor de naschoolse opvang op school. Nu wachten op het loon van juli om ook voor Tiemen een nieuwe boekentas te gaan kopen. Mijn dure vogel… al elk schooljaar een nieuwe boekentas…

De kindjes gaan deze maand dus 2 weken naar de vakantieopvang van de Stad Gent op hun school. En waar de zoon de voorgaande jaren niet graag ging, is hij nu heel enthousiast. Ook Maren vindt het geweldig. Ze zitten in 2 verschillende groepen, maar de groepjes doen veel samen en dat vinden ze allebei geweldig. Tiemen zorgt supergoed voor zijn zusje blijkbaar en toen hij woensdag niet mee kon omdat hij ziek was, was hij oprecht bezorgd of zus dat wel ging kunnen zo zonder hem. 2 handen op één buik, die twee van mij..

En, ziet u het verschil tussen de 2 laatste foto’s? De zoon is na 9 kappersloze maanden eindelijk nog eens langs de schaar gepasseerd! Wat een metamorfose hé… hij wordt zo groot!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

