weekend

Vrijdagavond is filmavond met de kindjes hier. Dan mogen ze frisdrank en chips en kruipen we dicht tegen elkaar in de zetel onder een dekentje. Een traditie waarvan ik hoop dat we ze nog heel lang blijven doen….

Zaterdagochtend waren we allemaal vroeg wakker. Tiemen zijn fiets was wat aan de kleine kant en vorige week kon ik van een kennis een grotere overkopen. Zaterdag mochten we hem gaan afhalen en onderweg deden we wat pokéstops aan (o ja… echt..) en deden ook boodschappen. Thuisgekomen ging de zoon de fiets uittesten in de wijk natuurlijk en trokken Maren en ik ons in de keuken terug. Maren om te kleuren, ik om te koken: Fricandon met aardappeltjes en rode kool. Een echt herfstgerecht en so not Pascale Naessens maar hey… we leven maar één keer nietwaar en 5:2 is mijn manier om voor de rest carrément mijn goesting te eten.

Zaterdagnamiddag ging Tiemen een fietstochtje doen met mijn broer en Maren en ik kropen gezellig samen in de zetel. Zij met de zapper, ik met de weekendkrant/bijlagen. Daarna knutselde ik verder aan haar weekplanner. Om wat structuur aan haar week te geven en ineens ook woordjes (dagen van de week) en de begrippen morgen, gisteren, etc te leren. Ik kreeg een leuke basis door van iemand en maakte er mijn eigen ding van. Vreed geslaagd al zeg ik het zelf!

Avonds aten we croque monsieurs en we gingen allemaal vroeg slapen. Het is nodig…. de herfstmoeheid heeft volop toegeslagen bij mij, Maren sukkelde gans de week met een zware luchtweginfectie en Tiemen, tja… die slaapt verschrikkelijk slecht weeral… neverending story..

Zondagochtend werd Tiemen opgehaald door een vriendje om te gaan voetballen en Maren en ik installeerden ons voor TV. Helaas zonder zapper want die had de kleine miss ergens gelegd. Mis gelegd dus. En ze kon zich echt niet herinneren waar. (drie uur later bleek hij opgedoken tussen een prinsessentijdschrift… hm). Bij gebrek aan zapper konden we alleen maar dvd’s afspelen en Maren keek nog s naar Peter Pan (dezelfde film als vrijdag). Ik nestelde me met mijn boek (De Fouten van Herman Brusselmans) onder een dekentje. Toen Tiemen terug was hielp hij met de groentjes kuisen en ik kookte (steak met puree en prinsessenboontjes). Deze namiddag mochten de kindjes iets kiezen om samen te doen en na een spelletje op de WII wilden ze dan toch ineens liever puzzelen… Maren maakte met een beetje hulp een puzzel van 99 stukjes! Tiemen en ik waagden ons aan ééntje van 500 stukjes van Jan van Haasteren. Leuk maar na 2 uurtjes waren we allebei scheel gekeken op de kleine stukjes… maar geen nood, de puzzel blijft rustig liggen de komende dagen? weken? tot hij af is!

Om het weekend af te sluiten keken we samen nog eens naar een film van Samson en Gert.

En toen was het weekend al weer voorbij… de komende dagen wordt het weer ploeteren om te overleven… gelukkig maar een schoolweek van 4 dagen deze week.. we kijken al uit naar een lang weekend!planning

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

