dingen die ik met u wil delen 2017/01

dat ik vandaag tot mijn grote spijt de kerstboom al terug moest opbergen… morgen is een drukke (maar zeer leuke) dag en zondag wil ik nog even rustig kunnen bekomen voor de ratrace maandag weer begint dus… weg ermee… tot binnen 11 maand ongeveer.. snik!

dat ik 2 weken geleden met de zoon bij de huisdoc zat voor een ingegroeide teennagel waarop de huisdoc niet echt zeer professioneel reageerde met ‘iew dat ziet er zeer erg en pijnlijk uit’. En een Engelstalige uitleg tegen mij deed wat de behandeling daarvan inhield. Wat de zoon tot de bibberende uitspraak ‘gaan ze mijn teen eraf hakken mama?’ noopte. Kuch. Gewoon kalm reageren en een duidelijke verstaanbare uitleg doen had misschien toch iets beter geweest (voor zijn nachtrust en dus ook de mijne).  Maar kijk jochei jochei, 1 antibioticakuur en vele badjes met sodakristallen later ziet de teen er weer redelijk ok uit en kunnen we het spuitje – en scalpelscenario precies opbergen.

Dat ik de laatste dagen druk in de weer ben met een vakantiebestemming te zoeken voor ons drietjes… We willen graag eens iets anders dan onze gewone stek in de Westhoek, liefst aan zee en betaalbaar en in Frankrijk… wat mij deed zoeken aan de kust van Nord Pas De Calais, Picardië en Normandië. Maar hemeltjelief je moet er wel vlug bij zijn precies… ik had een vakantiehuisje  gevonden dat nog net binnen mijn budget viel en toen ik het na bespreking met de zoon wou boeken bleek het net weg… grmbl. Enfin, ik geef niet op en gouden tips zijn zeer welkom in de commentaren. (very low budget, tweede week augustus, max 500 km rijden en geen tenten 😉 )

Dat de dochter hier elke dag lustig letters zoekt. Als in: overal en in alles. In haar boekjes, in mijn boeken, in de krant, op reclameblaadjes, op borden langs de weg… Ik moet dus erg oplettend zijn want als er plots op de achterbank ééntje begint te gillen ‘mamaààààààà kijk de PPPPPPPPP kijk dan mama!!’ moet ik checken en bevestigen natuurlijk.. Voor de rest kwebbelt ze mijn hoofd eraf.  Ze is zàlig druk voor de moment maar ik ben ook o zo blij als ze ’s avonds eindelijk haar hoofd neerlegt en slaapt…

Dat de zoon en ik morgen een date hebben! Ha! We gaan zus droppen bij haar meter en peter en gaan daarna samen in Antwerpen iets eten en dan naar de mannen van Clouseau gaan kijken! Wiehoew! We zagen ze begin 2016 aan het werk in een kleinere zaal in Roeselare maar nu dus in het Sportpaleis! We kijken er allebei ontzettend naar uit. Nu maar hopen dat het weer toch wat meevalt want die code oranje doet het ergste vermoeden…

Nog een weekend en de ratrace begint terug… ik heb zin om te gaan werken, dat absoluut maar terug zo vroeg uit bed, mijn kinderen compleet tegen hun bioritme in moeten uit bed sleuren en ’s avonds in bed krijgen en weinig meer kunnen doen dan werken en het huishouden… ik kijk er niet echt naar uit…. maar bon.. we tellen af naar 3 april, dan stappen we in de auto voor een midweekje Zeeland…

tot de volgende!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op dingen die ik met u wil delen 2017/01

  1. Tanneke zegt:

    Oei, van een ingegroeide teennagel weet ik hier ook alles. Zeer zeer pijnlijk. in voorjaar antibiotica genomen voor de ontsteking. Was helaas hiermee niet opgelost. Ingroeien en ontsteking kwamen terug na een paar maand. Twee dozen antibiotica en naar de podologe. Zij heeft bij de derde consultatie een wiekje onder de nagel aangebracht, zodat de nagel over het nagelbed kan groeien. Daarmee moet het definitief zijn opgelost en moet ik dus niet meer terug. Zo’n podologe is echt een aanrader. Nog beter dan de pedicure.

  2. annaberg zegt:

    Mooie vooruitzichten toch?

Geef een reactie

