van totems en zo

De dochter mag binnenkort een hopelijk lange scouts carrière starten bij de Akabe scouts in Gent. Ik denk dat het echt wel haar ding is zo spelen en strooptochten en op kamp gaan etc… En waar ik principieel altijd voor inclusie kies wijk ik hier dus af van mijn principes. Waarom? Eigenlijk geen idee. Zelf nooit in een jeugdbeweging gezeten dus ik ken het alleen van verhalen. Totaal niet vertrouwd met het jeugdbewegingsaanbod. Tiemen ging ooit eens 2 keer proberen in de scouts op het einde van de straat maar het was zijn ding niet. Dus ook weinig aanknopingspunten hier in de buurt. Maar wel heel enthousiaste verhalen van andere ouders over de Akabe. Dus doen we dat. Er zijn wat meer begeleiders voorzien, het zijn wat kleinere groepjes, er is wat meer aandacht voor de speciallekes van onze speciallekes. ‘Het is er echt heel leuk!’ volgens A. onze downvriendin met al wat Akabejaren op de teller. Ik had niet veel meer nodig om overtuigd te worden.

sjimlogo-web_400x400_gif-200x200

Toen ik het vertelde aan Tiemen vroeg hij naar goeie gewoonte meer uitleg. Wie heeft dat uitgevonden de scouts, wat doen ze daar allemaal, moet je daar ook dingen leren of alleen spelen etc… En zo kwamen we bij de totems. De namen die je in de scouts krijgt na een aantal jaar. En zei Tiemen… ooh welke totem zou ik dan krijgen? En Maren? En na 10 minuten babbelen en lachen en (en gieren en brullen) waren er plots 2 totem namen… geen idee of ze ook echt bestaan en aan alle regels voldoen maar Tiemen werd grappige luiaard en Maren coole kip. ‘En mama dan moet jij eigenlijk een combinatie van onze totems zijn hé! grappige kip of coole luiaard’

Ik ga voor de kip….. denk ik.

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op van totems en zo

  1. Eilish zegt:

    Toch prettig nietwaar, waar gesprekken soms toe leiden?

  2. saskia zegt:

    zalig gesprek, mooie herinnering aan later
    mijn dochter haar totem (op indianenkamp voor kids met ASS) was hardwerkende waterjuffer 😉
    klopt volledig met haar 🙂

Geef een reactie

