Leesvoer

De koffers staan gepakt, morgenochtend nog boodschappen doen en dan zijn we klaar voor een midweekje Zeeland. De kindjes zijn al helemaal in de wolken bij de gedachte aan 5 dagen zon, zee, zwembad en exclusieve mama-tijd.

Mijn 2 schermverslaafden vroegen zich luidop af of er wifi was op vakantie en of de tablet mee mocht. Hij mag mee want mama wil ook een beetje rust op vakantie af en toe en dan zijn die dingen wel handig. Maar we gaan de schermtijd wil serieus inperken. Thuis mogen ze onbeperkt.. ik geloof niet zo in limieten opleggen.. de ene dag wordt de tablet niet bovengehaald, de andere dag plakt hij vast aan hun handen bij wijze van spreken. De meeste dagen vallen daar natuurlijk netjes tussen. Maar op vakantie gaan we er wel op letten al vermoed ik dat het niet echt nodig zal zijn want met mooi weer in het vooruitzicht, een zwembad met glijbanen, een reuzentrampoline, een voetbalveld, een hele grote speeltuin, heel veel sportmogelijkheden én een kinderclub met kinderdisco is er weinig kans tot verveling. En dan vergeet ik nog bijna het strand aan het Grevelingenmeer.

Mama neemt geen schermen mee. Een paar wifiloze dagen klinken heel aanlokkelijk zelfs. Mama neemt een stapel boeken mee zoals altijd als we op vakantie gaan. Wat ligt er op de stapel:

  • De kwetsbare leider van Joost Callens. Ik mocht deze week een uiteenzetting door hem bijwonen over het onderwerp en ik was onder de indruk. Ik ben ondertussen halfweg het boek dus mag het mee op vakantie om uit te lezen.
  • Plan B van Evi Renaux. Het tweede boek van de journaliste, die na een jaar vol medische toestanden haar leven compleet overhoop gegooid zag worden en daar over schreef in ‘life on sneakers’. Het vervolgboek belooft veel goeds en sluit naadloos aan op hetgeen ik nu aan het lezen ben denk ik.
  • Het jaar van de hond van Eva Daeleman. Omdat ik benieuwd ben. Ik doe dat normaalgezien nochtans niet zo vlug een boek lezen van een ‘BV’ maar ik was echt aangegrepen door haar passage bij Lieven Van Gils. Sluit ook weer aan op Plan B gezien Eva het voorwoord schreef in dat boek.
  • Negendoder van Ule Hansen. Omdat ik nog altijd het liefst van al een goeie thriller lees. En deze belooft.
  • Proeven van liefde van Nora Roberts. Omdat op vakantie gaan zonder een Nora Roberts ondenkbaar is!

Ga jij dat allemaal uitlezen op 5 dagen tijd hoor ik u denken? 1400 blz in totaal….. ik denk het wel. Het zou mij zelfs niet verwonderen dat ik in het winkeltje nog een boek ga bijhalen.

tot volgende week!

dsc05201

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Leesvoer

Geef een reactie

