Goeiemorgen morgen… of niet?

Januari 2015… ik breek mijn benen nog maar eens over de stapels krantenpapier in ons berghok en besluit om af te stappen van een dagelijks kranten abonnement naar een combinatie van digitale weekkrant met papieren weekendkrant. Ik snuister eens rond en zie dat de Morgen op dat moment een interessante aanbieding lopen heeft. De catch is een beetje dat je je wel ineens 2 jaar moet verbinden aan dat abonnement. Maar bon ik ben een groot meiske, ik heb al wat abonnement troubles gehad met andere magazines/kranten dus ik ben geleerd. Toch? Mij gaan ze niet liggen hebben. Ik ga dus het abonnement aan en noteer in mijn digitale agenda dat ik in januari 2017 mijn lopende abonnement moet stop zetten.

Januari 2017, ik bel naar de abonnementendienst van de Morgen om mijn abonnement stop te zetten. Geen enkel probleem mevrouw, we zetten het stop. Ik neem aan dat daarmee de kous af is. 4 weken later krijg ik ineens een aanmaning voor een onbetaalde bijdrage. Ik negeer dat want ik neem aan dat er iets mis gegaan is tussen de dienst die mijn abonnement stopgezet heeft en de dienst die de betaling int en controleert. Naïef van mij ik weet het. Een paar weken later volgt een tweede aanmaning. Ik bel dus maar eens om uitleg, lichtjes gestoord. De contactpersoon legt mij uit dat op het moment dat ik mijn abonnement stopgezet heb, ook de domiciliëring stopgezet is en dat ik wel nog voor januari en februari moest betalen eigenlijk. Ik discussieer eventjes want dat is niet meegedeeld bij de stopzetting…. Maar bon na veel vijven en zessen betaal ik ergens in maart de 2 resterende maanden. Kous af. Toch?

Men had mij verwittigd dat ik terug kranten in de bus ging krijgen, ah ja want ik heb er voor betaald en we zijn wel zo correct mevrouw dat we u die kranten waar u voor betaalt dan ook toesturen. Tuurlijk. Dank u wel daarvoor trouwens. Na ettelijke weken blijven die kranten maar komen en bij het nakijken van mijn bankrekening merk ik plots dat er terug elke maand geld van mijn rekening gehaald wordt door de Persgroep. Oink?

Ik bel dus deze ochtend om uitleg. Ah ja mevrouw maar door dat achterstallig bedrag over te schrijven heeft u uw abonnement terug geactiveerd? WUK? En in het Nederlands nu? En de logische verklaring graag?

Dus ik bel eind januari om mijn abonnement stop te zetten. Ik betaal de resterende maanden. De persgroep (allé het systeem hé, want natuurlijk is het de schuld van het systeem) besluit daarop eenzijdig dat ik toch nog een abonnement wil blijkbaar en herstart de domiciliëring. En dat allemaal zonder mij daarvan op de hoogte te brengen.

Logica. Enfin, ik heb het dus opnieuw stopgezet. Ik ben al benieuwd naar het vervolg.

Goeiemorgen de Morgen!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Goeiemorgen morgen… of niet?

  1. missfolies zegt:

    Oh neen zeg. Aaargh, krijg al de kriebels in uw plaats.

  2. Eilish zegt:

    Slechte morgen!
    ’t Zal wel ergens in hun kleine lettertjes staan zeker?

Geef een reactie

