zomervakantie 2017 – week 1

Deze zomer doen we van sequel en cliffhangers!

De eerste week van de zomervakantie vloog voorbij. Ik moest werken dus zocht ik net zoals zoveel andere ouders opvang voor de kinderen. Voor Maren is dat niet zo moeilijk, zij amuseert zich nog altijd in de vakantieopvang die de stad Gent  organiseert in de Stibo op school dus zij ging daar een weekje spelen. Voor Tiemen was het iets moeilijker, hij vindt de vakantieopvang op school niet meer leuk. Hij wou geen enkel kampje mee doen dat voorgesteld werd door de mama van een schoolvriendje. Toen de inschrijvingen voor de Stibo moesten gedaan worden zette ik m voor een voldongen feit: of een kamp (zonder voor- en na opvang) of de Stibo. Hij koos tot mijn grote verbazing voor een sportkampje op voorwaarde dat hij niet in de opvang moest blijven. Dat valt gelukkig te regelen nu ik zo veel thuis werk dus deden we dat. De eerste dag kwam hij enthousiast thuis, ik zeer opgelucht want ik was er toch niet gerust in. De tweede dag toen ik m ging halen kwam een van de sportleraars bij mij: hij heeft de ganse ochtend geweend… Ow boy. De derde dag moest ik m van mij afpellen toen ik wegging ’s morgens… hysterisch aan het wenen….. zucht… ik zag de bui al hangen… donderdag en vrijdag is hij dus niet meer geweest. En ik hoor u massaal denken: maar moeder! Hij moet dat leren…. Tja kijk, ik zit zo niet in elkaar… als hij dat écht niet ziet zitten moet hij dat niet doen…. ze moeten al zo veel tijdens het schooljaar… de vakantie moet leuk zijn en een ganse dag lopen huilen dat is niet leuk..

Thuis was het een drukte van jewelste ondertussen want er was de grote slaapkamer verhuis… Tiemen zaagt al jaren om een stapelbed… En nu Maren haar peuterbed écht wel te klein begon te worden kon ik Tiemen zijn eenpersoonsbed doorsluizen naar haar en kon hij eindelijk dat felbegeerde stapelbed krijgen…. Na een oproepje op Facebook kregen we er zelfs eentje zo goed als kado en afgelopen week deden we dus van beddendans… en werd er veel rommel weggegooid, speelgoed en kinderboeken verkocht en gerief naar de kringloopwinkel gebracht. Ik was ook al efkens aan het sparen voor nieuwe stoelen in de woonkamer en keuken en eindelijk kon ik die deze solden ook gaan halen! Veel getimmer en ineengevijs later konden we met een voldaan gevoel in de zetel ploffen.

19875388_10213439123563181_530197612784978413_n

 

Zaterdag was het rustdag en vandaag zondag trakteerde ik de kindjes nog eens op een dagje Boudewijnpark met ons abonnement. Met dit super warme weer was het ijskoude water van het waterspeelpark ginder zeer welkom en we amuseerden ons enkele uurtjes daar voor we nog een paar attracties gingen doen (Maren is gek van de Orka rollercoaster..).

19894693_10213439124723210_6262533110701423560_n

 

We sloten af met een ijsje en daarna reden we door naar Diksmuide om Maren voor  2 daagjes logement af te zetten bij een vriendin. Alwaar ze onmiddellijk vriendschap sloot met een rosse jonge spring in’t veld. Wie dat is…. volgende week!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

