Roadtrip Ardennen

Van zodra ik wist dat Maren meeging op scoutskamp begon ik na te denken hoe ik die dagen met Tiemen best kon invullen. Hij vindt wat quality time met mama altijd heel leuk én hij had al een paar keer gezegd dat hij graag eens naar de Ardennen wou, dus de keuze was vlug gemaakt. Via booking.com vond ik een b&b, ik snuisterde wat toeristische sites af op zoek naar mooie plekjes of bezienswaardigheden in de Ardennen en vorige zondag vertrokken we. Met enige vertraging weliswaar want mijn auto besloot even tegendraads te doen en 500 km rijden met een oranje knipperlichtje op mijn dashboard zag ik toch niet echt zitten. Gelukkig vond ik vlug een handige harry die het euvel nakeek en meteen verhielp.

Rond de middag vertrokken we dus, eerste stop: Dinant. We keken wat rond bovenop de Citadel en besloten toen naar beneden te gaan met de Télephérique… ik ben geen echte fan van zo toestanden maar sinds ik de lift van de Eifeltoren vorig jaar getrotseerd heb kan ik veel aan :-). We kwamen vlot beneden en in ons combinatieticket zat ook een boottocht op de Maas. We besloten die eerst te doen en daarna wat rond te kijken en een terrasje te doen. Het was prachtig week en een leuk tochtje op het water. We slenterden na de boottocht nog wat door de kleine straatjes en bewonderden de vele mooi versierde saxofoons overal in de stad (Dinant is de geboortestad van Adolphe Sax). Tegen 16.00 uur gingen we weer naar boven op de citadel (niet met de trappen zoals Tiemen voorstelde, dat zag mama echt niet zitten 400 trappen steil omhoog!) en installeerde ik me met een boek op het terras en ging Tiemen wat spelen in de leuke speeltuin.

Vermits ik aan de eigenaar van de b&b had laten weten dat we tussen 18 en 19 u gingen inchecken én we nog ergens moesten avond eten vertrokken we om 17.00 uur. Na een ritje van 50 km en een stop in een frietkot kwamen we aan bij b&b Chez Tante Alice . We werden hartelijk verwelkomd, kregen een rondleiding en konden dan onze kamer verkennen. Waaw! Een hele ruime, mooi ingerichte kamer, superluxe badkamer…. Heel fijn! We gingen nog even een wandeling maken in de mooie tuin en een eindje langs de ourthe die vlak naast het huis liep en settelden ons dan in de kamer. Tiemen met mijn telefoon en ik met mijn boek. We waren moe van de vele kilometers rijden en stappen dus het licht ging vroeg uit. De volgende ochtend kregen we een heel lekker ontbijt voorgeschoteld en vroeg ik wat tips aan de eigenaar voor onze dag. Ze gaf Durbuy en Wéris als tip maar ook Parc Chlorophylle… Tiemen zou dat heel leuk vinden zei ze. Dus besloten we dat als voormiddag activiteit te doen!

Na een half uurtje slalommen tussen de bomen en alsmaar hoger en hoger eindigen, kwamen we aan bij Parc Chlorophylle. We wandelden een uurtje en eindigden in de reuze leuke speeltuin. Tiemen kon zijn hartje ophalen en ravotte met de andere kinderen terwijl ik mijn beste Frans oppoetste en een praatje deed met enkele andere mama’s die even genoten van de rust.

We bleven er ook nog lunchen en vertrokken daarna richting Durbuy. Ik had de zoon beloofd dat hij daar een uurtje Pokémon Go mocht spelen als hij daarna met mij een ‘deftig’ ijsje ging eten op een terras. Faire deal niet waar? Zo geschiedde! Eerlijk, Durbuy viel me tegen….. vooral parking & brasseries….. veel meer viel er precies niet te beleven…. Rond 16.00 uur vertrokken we terug richting Gent.. met wat wegwerkzaamheden en bijhorende file was het dik 19.00 uur als we terug thuis kwamen. Moe maar voldaan… een leuk uitstapje in eigen land!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

