zomervakantie 2017 – week 3

Op maandag vertoefden we dus nog in de Ardennen! ’s Avonds kreeg ik een geruststellend telefoontje dat Maren het heel leuk vond op kamp.

Op dinsdag trokken Tiemen, mijn broer en ik samen richting Pairi Daiza voor een dagje dieren spotten en puffen en blazen van de warmte. Zo warm! Maar wel leuk om de kleine panda eens ‘echt’ te zien, de olifanten te zien spelen in hun bad etc!

Woensdag was een rustdagje, beetje opruimen, wat boodschappen doen, samen met Tiemen naar Top Gun kijken (blijft toch goed 🙂 ) en vooral de wasberg wat onder controle krijgen. In de namiddag werd ik verwacht bij de NKO arts om eindelijk eens mijn tinitus en doofheid langs één kant te laten bekijken. Na een gesprek en wat onderzoeken kreeg ik het verontrustende nieuws dat ik wel heel erg doof ben aan één kant (65% verlies) en aan de andere kant ook beginnend (20%). Vermits noch de doc, noch ik een duidelijke oorzaak voor dat gehoorverlies konden detecteren word ik doorgestuurd voor een MRI na onze vakantie. Benieuwd. Maar ik kreeg sowieso al het ‘bemoedigende’ nieuws dat er waarschijnlijk niet zo veel aan te doen is en dat het dus vooral zal aankomen op aanpassing van mijn werkplek (waar ik er het meeste last van heb, allé beter gezegd waar mijn collega’s er het meeste last van hebben). Daarna ging ik met Tiemen even de stad in op zoek naar een kadootje en voor nog wat extra snoepjes voor in wat snoepzakjes voor het feestje van vrijdag.

Donderdag feestdag! Want ik mocht de kleine meid terug gaan ophalen op het scoutskamp! Ze was zichtbaar blij om ons terug te zien en na nog een dikke knuffel met alle scoutsleiders vertrokken we richting Brugge om mijn jongste metekindje te gaan oppikken voor een logeerpartij. Thuisgekomen leegde ik de kampvalies, speelden de kindjes mooi samen en maakten we er voor de rest een rustig dagje van.

Donderdag lag ook de nieuwe Goed Gevoel in de winkel en dat is geen wereldnieuws behalve als je er zelf instaat natuurlijk. Check pagina 17!

Vrijdag trokken we richting Ninove. In ons bammekesgroepje was er nog een 7jarige die dit jaar haar communie deed en we hadden het plan opgevat om voor de 2 feestvarkens samen een klein feestje te geven voor ons bendeke. We gingen een paar uur voor iedereen verwacht werd naar ginder om te helpen met alles klaar te maken en maakten er een hele leuke namiddag van. We kennen elkaar ondertussen zo een 10-11 jaar en het is altijd een plezant weerzien, zelfs al tateren we dagelijks ook wel in ons facebookgroepje. De kindjes amuseerden zich ook goed en na een poging tot groepsfoto vertrokken we rond 18 uur ginder terug. Ik stopte even bij Eva vertelt om een zeteltje af te zetten dat ze voor Flavieke van mij over gekocht had en gingen toen richting huis… met drie dodelijk vermoeide en dus lastige kindjes op de achterbank. Gelukkig waren er frietjes toen we thuiskwamen en na een verkwikkend badje/douche vonden ze toch wat hun tweede adem.

Zaterdagochtend deed ik verder met de was en de 2 dametjes sliepen uit tot 9 uur. Na een rustig uitgebreid ontbijt gingen de 2 dametjes in de zandbak spelen en deed ik tegen de middag Emmeke terug naar huis. In de namiddag ging ik nog maar eens naar het containerpark met een lading groen uit de tuin en deed ik de boodschappen voor een paar dagen want de komende dagen is het hier van pyamadag en platte rust!

Zondag deden we dus niks.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op zomervakantie 2017 – week 3

  1. upje zegt:

    Ik begin een gelijkaardig NKO-avontuur, al weet ik niet hoe groot het gehoorverlies is momenteel. Naar wat gaan ze dan op zoek bij die MRI? Ik duim alvast dat er toch iets aan te doen valt voor jou en dat het dus toch blijkt mee te vallen…
    Verder sta ik altijd versteld hoeveel jij gedaan krijgt of doet met de kinderen, amai! Ik word al moe van het te lezen 😁. Ze mogen blij zijn met zo’n mama!

    • birgit189 zegt:

      kijken of ze de oorzaak toch kunnen vinden.. op de mri kunnen ze de zenuw vanuit de hersenen volgen die naar het oor loopt… Hij verwacht niet echt van iets te vinden precies, hij ging er erg van uit dat ik ooit eens een geluidstrauma opgelopen heb… (ik ben idd na een concert in het sportpaleis enkele dagen doof geweest… wie weet is dat het dan toch..)

Geef een reactie

