zomervakantie 2017 – week 4

Op maandag deden we nog altijd van platte rust… ik heb sinds vorige zomer chronische blaasontsteking en dat speelt momenteel weer geweldig op met de nodige pijn en ongemak. Rusten helpt dus rusten we… ondertussen wordt mijn lijstje met gelezen boeken weer wat langer. De kindjes vonden het niet erg, die zijn blij dat er tijd is om uit te slapen en te spelen met al hun speelgoed… we deden ook samen een paar gezelschapsspelletjes. Maren is kampioen… vals spelen bij spelletjes! Echt! Klein spook….

Dinsdagnamiddag gingen we op bezoek bij Leefboerderij Suskewiet! Een collega-mama zette het project onlangs op en organiseert deze zomer 2 opendeurdagen om haar levenswerk wat onder de aandacht te brengen. Mooi! We zullen er vast nog mooie namiddagen doorbrengen…

Woensdag stond een uitje gepland met de meter van Maren maar vermits onze beide dochters een beetje ziekjes waren werd dat gecanceld. In de plaats kwam er een vriendje van Tiemen spelen.

Donderdagochtend gingen we zwemmen. Althans dat was het plan… alles stond klaar, ik had opgezocht welk zwembad er open was in Gent, iedereen op een redelijk uur uit zijn bed… Tot we in het kleedhokje stonden…. euh mama waar is mijn zwembroek? Die heb ik deze ochtend bij jouw kleren klaargelegd. euh neen. euh ja….. Enfin u begrijpt dat er niet gezwommen is….. We gingen dan maar bij Dreamland een nieuwe schoolrugzak scoren en Maren iets laten kiezen van de centjes die ze voor haar lentefeest nog gekregen had. In de namiddag nieuwe zwempoging en toen was ook op zwembroekengebied alles in orde. Maren vond het geweldig! Ik hoop echt dat ze vlug kan zwemmen dit schooljaar… ze heeft geen sikkepitje schrik en (met bandjes uiteraard) komt ze verbazend goed vooruit… Plan is om zeker het eerste trimester elke week de kiné mee te laten gaan tijdens de zwemles.. dan krijgt ze echt 1/1 begeleiding en hoop ik dat ze rap vertrokken is. Na het avondeten gingen we nog eens Pokémons jagen en in de speeltuin spelen in een prachtig domein niet zo ver van ons.

Vrijdagochtend kwam onze persoonlijke sienenmaria langs. Niet verder vertellen maar ik weet eigenlijk de naam van onze poetsvrouw niet meer. Erg! Ik weet het. (wees gerust ik zeg niet euh dingske… ) In elk geval, ze heeft al onze vakantiekleren gestreken (dat bergt iets gemakkelijker op in de plooibakken waarin ik onze kleren steek voor op vakantie) en daarna heeft ze de badkamer grondig gepoetst terwijl ik de volledige beneden gekuist heb. En toen ging ze voort en sprak de gevleugelde woorden: ‘euh zeg als je tussendoor ook eens zou willen stofzuigen en zo? Dat spaart mij wat werk als ik terugkomt’. Ik ben er nog altijd over aan het nadenken. Is het een anderstalig communicatieprobleem en bedoelde ze het goed maar kwam het er verkeerd uit?? Of bedoelde ze echt dat ze vindt dat ik hier niks uitvlooi de weken dat ze niet komt…. hm.. to be continued.. In de namiddag kwam Tiemen zijn vriendje terug spelen. Eigenlijk was het de bedoeling dat Tiemen bij hem ging spelen maar mijne zoon heeft sinds deze vakantie beslist dat hij aan verregaande mamaïtis lijdt en mij navelstrenggewijs niet loslaat. Vermoeiend. En. echt. niet. leuk.

Het weekend was weer zeer rustig…. Ik ben eigenlijk gewoon blij van eens rustig thuis te zijn in een opgeruimd en proper gekuist huis.. zo zonder dat er eigenlijk iets moet gebeuren.. zalig. Zondag na de middag dachten we voor een paar uurtjes naar zee te rijden maar vlak voor Beernem hoorde ik Maren ineens zeggen ‘mama buikepijn’ en gelijk ik mij omdraaide zag ik een gulp rodekool naar buiten komen. Iek. Op de pechstrook het ergste leed proberen oplossen en aan de  afrit maar teruggekeerd. Dochter onder een dekentje in de zetel, wasmachine gevuld, auto uitgekuist…

En niet onbelangrijk: deze week startte ik ook nog eens de zindelijkheidstraining op voor Maren….. niet zo succesvol maar bon, er is een begin… wordt vervolgd..

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

