Zomervakantie 2017- week 5

waar ik de vorige week al aarzelend gestart was, was het plan om in deze week toch wel echt met de zindelijkheidstraining te beginnen. Ik had maren vorige week een nieuw potje laten uitzoeken in de winkel (uiteraard eentje van Cars – mijn dochter is heeltegans into jongensthema’s voor de moment) en met goede moed begonnen we er aan….

Op maandag dachten we met de korting van ons Boudewijnpark Abo eens te passeren bij Harry Malter… tot we aan de parking kwamen en zagen dat we absoluut niet de enigen waren met dat idee. Ik zag het écht niet zitten om me onder zo een menigte te begeven dus we reden door, naar de leuke speeltuin aan de Kouterslag in Melle… Veel minder volk daar – helaas voor mama ook een gesloten cafetaria maar bon.. de kindjes hebben er zich een paar uur geamuseerd en in het terugrijden naar huis zijn we dan in Gentbrugge aan een terrasje gestopt.

Ik was al enkele dagen bezig met uit te vissen of Maren vanaf september recht zou hebben op een BOB (Basis ondersteuningsbudget) maar werd nogal halsstarrig van het kastje naar de muur gestuurd…. Sociale dienst mutualiteit stuurde mij naar het VAPH, VAPH stuurde mij naar de FOD en de FOD… tja die is gewoon onbereikbaar…. Gelukkig viel dinsdag de verlossende brief gewoon in mijn bus….. BOB vanaf september it is. Welkome centjes om de extra kiné en eventuele vrijwilligers om Maren op school te ondersteunen mee te vergoeden…

Woensdag bleek de zindelijkheidstraining zijn vruchten af te werpen want het stickerblad was vol! En vermits 10 stickers hier gelijk stonden aan een beloning (cinema) plande ik het cinemabezoekje dan maar ineens in voor de volgende dag.. Op donderdag wij dus naar de cinema om naar …. Cars 3 te gaan kijken. Maren vindt de cinema fantastisch. Ze krijgt dan een zakje snoepjes en een cola en zit dan gelijk een echte muisstil naar de film te kijken….tot deze keer. Grote broer gaat tijdens de pauze altijd beneden in de cinemazaal spelen met de andere kinderen en Maren wou ook. Ik liet ze gaan omdat we niet helemaal boven zaten en ik ze dus id gaten kon houden. Na de pauze kwam ze braaf weer boven naast mij zitten, tot de film bijna gedaan was. Ineens zat ze op de trap en ze ging alsmaar een tree lager zitten. Tot het moment dat de film gedaan was en de lichten aangingen…. madammeke spurt naar beneden, de zaal uit. Echt! Enfin na een zoektocht van 10 minuten, net toen ik van plan was groot alarm te slaan, vond ik haar dan toch terug. Groot jolijt bij de kleine miss…. ze zal het zich beklagen denk ik want cinema zal dus eventjes niet meer op het beloningslijstje staan. D

Vrijdag bleven we nog een rustig dagje thuis want met een weekje Frankrijk voor de boeg was er nog wel wat inpakwerk!

Zaterdagochtend was het dan eindelijk zo ver! We laadden alles in de auto en vertrokken voor een ritje van 6 (7 bleek uiteindelijk) uur richting camping. Mooi weer bij aankomst maar helaas toch al iets te laat en dus al te fris om nog een duik in het zwembad te doen. Maar we installeerden ons in de kampeerwagen (die niet was wat ik er op voorhand van verwacht had helaas) en na het avondeten gingen we eens rondneuzen. Een kleine speeltuin, een groot speelveld waar je kon badmintonnen, voetballen, volleyballen en met een springkasteel, hangmatten, een minigolf, een leuk terrasje waar je een drankje, ijsje en zelfs snack kon krijgen. Dik ok.  Gaan slapen was al iets minder, de bedden in de kinderkamer waren geen volwaardige bedden maar korter en smaller. En het was echt ijskoud… vermits ik ingepakt had voor een verblijf in een comfortabele woonwagen en niet voor tenttemperaturen was het even improviseren, gelukkig had ik voor koukleum Tiemen een jogging ingepakt en daarmee en met het dikke donsdeken kon hij uiteindelijk gelukkig inslapen.

Zondag stonden we op onder een stralende zon en genoten van onze verse croissantjes buiten aan tafel. We bleven gewoon rustig op de camping, genieten van de rust, het zwembad en de vele speelmogelijkheden.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

