2023

Ik heb wat te weinig geschreven hier dit jaar precies. Maar het was dan ook echt bij momenten onmenselijk druk. Zeker na de zomer… Beterschap in 2024 hopelijk!

Hoogtepunten afgelopen jaar:

De paasvakantie in de Ardennen was leuk, heel leuk zelfs. Iets hield mij al jaren tegen om daar op vakantie te gaan maar ik was duidelijk mis. We genoten vollen bak van de eindeloze zichten tijdens onze autoritjes daar. Zeker voor herhaling vatbaar!

Maren die afstudeerde aan de lagere school was toch ook een topmoment. Ondanks alle moeilijkheden de laatste schooljaren haalde ze de eindmeet. (en ik ook). Ook de zoon verraste met een A attest in 4 moderne talen. Dik applaus voor mijn twee schatten!

Zeer dankbaar ook voor onze reis naar Barcelona. Nog niet wetende dat we een kwakkelzomer gingen krijgen. Maar dus: een week dolce far niente in onze lievelingsstad (Na Gent uiteraard), zalig warm weer, veel gezien weer, lekker aan het strand en het zwembad gelegen… ook voor herhaling vatbaar. En misschien moeten we de volgende keer toch eens de kleine miss meenemen.

Heel blij ook met ons stadstuintje en de tuinman die het in orde zet telkens. Meer tijd om te genieten. Dat deden we ook. We volhardden in de boosheid en bleven echt tot eind oktober regelmatig op ons terras zitten of in de hangmat liggen. Dekentjes lossen veel op. Zowel de zoon als ik zijn echt buitenzitters. We dromen stiekem nog altijd van de lotto winnen en dan een huis zoals ‘het huis’. Mooi huis maar vooral geweldige tuin… Dieren, een moestuin, een zwembad, een groot terras, ruimte om te voetballen… enfin, een mens mag dromen hé.

Dankbaar ook voor twee weken echt rustverlof nu in de kerstvakantie. Het was ook nodig. Het najaar was ongemeen druk op werkvlak. De opstart van Maren in het middelbaar, het constante geregel wat eigen is aan een inclusietraject, Tiemen bijstaan in zijn moeilijk vijfde middelbaar, zorgen om mijn moeder.. het kwam er allemaal bij. ik heb de eerste vijf dagen ook echt niks gedaan. Urenlang gewoon in de zetel zitten, in slaap vallen en op het einde van de dag merken dat je eigenlijk ‘niks’ gedaan hebt. Behalve naar mijn hoofd en lichaam geluisterd natuurlijk. Ondertussen zijn we vier dagen verder nog en ligt het huis weer spic en span, is er een containerparkske gebeurd, alle was verwerkt… de energie komt terug.

Uitkijken naar 2024!

Want er zijn plannen. Vakantieplannen! Vermits Tiemen in de zomer een vakantie job wil doen én terug wil naar pukkelpop en met zijn moeder een week naar Engeland gaat, gaan we onze gezinsvakantie verleggen naar de paasvakantie.

In de paasvakantie trekken we naar Denemarken. In twee dagen naar Billund rijden, daar twee of drie dagen een huisje huren en dan terug wat zuidelijker ergens aan de kust in Denemarken of Duitsland nog een paar dagen zodat we in 1 rit terug naar huis kunnen. Zeer avontuurlijk voor mij, maar ik ga het minutieus plannen de komende weken. De zoon is België en Nederland beu dus gaan we iets verder. Spannend. ik ben ook geen autovakantiemens eigenlijk maar soit. Alles om de gezinsvakantie te redden.

In de zomer ga ik dan met Tiemen, tijdens Maren haar scoutskamp, een kleine week naar Engeland. Met de trein naar Londen, daar een paar dagen sightseeing en dan doorreizen naar Manchester voor een bezoekje uiteraard aan ‘Old Trafford’. En dan terug via Londen naar België. Moet te doen zijn.

Duimen voor mooi weer in de paasvakantie dus en hopelijk ook in de zomer. Als de beide andere reizen financieel wat meevallen trek ik met Maren nog een paar dagen naar zee in de zomer. Anders zal het Wondelgem Plage worden.

Werkgewijs hoop ik dat de inspanningen van afgelopen jaar het komende jaar wat gaan lonen. Dat ik me wat zelfzekerder terug mag voelen. En voor de kinderen hoop ik dat het schooljaar mag verderlopen zoals nu. Maren die ongelooflijk haar plek gevonden heeft en blijft vinden op de nieuwe school. Tiemen die tegen alle adviezen en waarschuwingen in toch doorzet in de gekozen richting en slaagt in juni. En dat we allemaal gezond en wel mogen blijven uiteraard. Wijzelf maar ook de mensen rond ons.

Fijn eindejaar en een gezond en wel 2024! En merci voor wie hier blijft meelezen!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.